چرا بزرگسال‌ها هم باید بازی کنند ؟

1 سال پیش

در زندگی‌های مدرن و شلوغ و پلوغ‌مان، وقتی که روی کار و مسئولیت‌های خانوادگی متمرکز شده‌ایم جای یک لذت خالص خالی است. یک جایی بین کودکی و بزرگسالی، انگار فراموش کردیم که می‌توانیم بازی کنیم. وقتی در این میانه بالاخره می‌توانیم وقتی برای فراغت کنار بگذاریم، اغلب روبروی تلویزیون جاگیر می‌شویم یا سرگرم کامپیوترها و گوشی‌های هوشمندمان هستیم، بیش از آنکه درگیر یک بازی لذت‌بخش شویم و سر حال بیاییم. بازی فقط برای کودکان لازم نیست، می‌تواند برای ما هم به همان اندازه منبع مهمی برای آرامش و هیجان باشد. همانطور که بازی برای رشد کودک حیاتی است، برای همه مردم در همه سنین هم لازم است. بازی لذت را به زندگی اضافه می‌کند، استرس‌ها را رها می‌کند، شما را از یادگیری لبریز می‌کند و با دیگران و جهان اطراف پیوند می‌دهد. بازی می‌تواند کار را هم پرثمرتر و لذت‌بخش‌تر کند.

بازی با کسی که دوستش دارید، دوستانتان، همکارانتان و بچه‌ها یک راه مطمئن و لذت‌بخش برای تقویت تخیل، خلاقیت، توانایی حل مشکل و سلامت احساساتتان است. بازی برای بزرگسالان، زمانی است برای فراموشی کار و تعهدات و تلاش برای اجتماعی بودن به شیوه‌ای ساختارنیافته و خلاق.

بازی می‌تواند یک مسخره‌بازی ساده با دوستان باشد، شریک شدن جک‌ها با همکاران، پرتاب کردن فریزبی در ساحل، ساختن آدم برفی در حیاط، بازی کردن با حیوان خانگی، یک بازی معمایی در مهمانی، یا دوچرخه‌ سواری با دوستتان بدون مسیر مشخص. لازم نیست هدف مشخصی بیشتر از تفریح و لذت بردن داشته باشد.

می‌توانید به تنهایی یا با حیوان خانگی‌تان بازی کنید ولی هرچه با آدم‌های بیشتری در بازی شریک شوید، تجربه پربارتری خواهید داشت. پس سعی کنید فرصت‌هایی برای بازی با دیگران بسازید. میزبان یک شب بازی با دوستان یا خانواده‌تان شوید یا با آدم‌هایی که می‌دانید اهل بازی هستند بیشتر معاشرت کنید، آن‌ها کمک می‌کنند خودتان را رها کنید و بیشتر از پیشنهادات بازی شما استقبال می‌کنند. بچه‌ها را فراموش نکنید. بازی با بچه‌ها به شما فرصت لذت بردن از بازی را به شیوه‌های متفاوت می‌دهد. اگر فرزندی ندارید، زمانی را برای بازی با بچه‌های فامیل یا دوستانتان برنامه‌ریزی کنید.

 

منبع:

www.helpguide.org